Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Bauk neoliberalnog kapitalizma kruži Srbijom

Komentari (23) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 utorak, 15 septembar 2009 17:11
Milan Purić
Autor:"o sudbinama desetine hiljada ljudi i goloj egzistenciji njihovih porodica."Greška.Bilo bi ispravno:"Stotine hiljade ljudi i goloj egzistenciji...".Želeo sam da G.Brkiću postavim nekoliko pitanja u vezi pomenutog članka o "Trgovini 22".Ispostavilo se da je otišao na odmor baš nekako kad je članak objavljen(gde i koliko daleko ne znam) i vratiće se 21 septembra.Nadam se da će odgovoriti na prvo i osnovno pitanje koliko je ova privatizacija u skladu sa načelima zakona o privatizaciji član 2. :da se privatizacija obavlja radi stvaranja uslova za razvoj privrede i socijalne stabilnosti."22 decembar" je pri ulasku u privatizaciju imao 1045 radnika,u trnutku privatizacije 845 ,a dve godine kasnije 26(dvadeset šest).Ugašena je proizvodnja,trgovine ostalo u tragovima a firma se sve vreme posle privatizacije bavila samo prodajom i iznajmljivanjem poslovnog prostora(u trenutku privatizacije preko 22.000m2 od čega preko 11000m2 robnih kuća po centrima srpskih gradova).Pri tome ima još zanimljivih pitanja na koja treba da odgovori sadašnji većinski vlasnik,Agencija za privatizaciju i Poreska uprava.Nadam se da će po dolasku sa odmora G.Brkić pristati da čuje i neko drugo mišljenje, kod relevantnih da ga proveri a potom da će ga "Politika" objaviti.No u trnsverzali Sonja-B92-Bujošević-Brkić bojim se da stradaju čitaoci "Politike" koji i po mom ličnom iskustvu bivaju uskraćeni za sve komentare koji nisu na "liniji".
Preporuke:
0
0
2 utorak, 15 septembar 2009 18:39
Milorad Stanojlović
Deset s lukom, salata, hleb i jedan špricer, a sve to košta 120 dinara. Sviđa vam se? I meni. A gde to ima? Nigde!
Otprilike tako stoji i sa ovom domaćom (neo)liberalnom teorijom. Očarava slobodom bez granica, olakšava protok roba i novca. Sviđa vam se? I meni. A gde to ima? Nigde!
Suština liberalnog i neoliberalnog kapitalizma nije u deregulaciji, već u konkurenciji i borbi za opstanak. U organizovanom tržištu.
U izvornoj teoriji ovog tipa nema nikakvog zaklinjanja u sledećih hiljadu godina. Ništa od te romantike i retorike.
Kapitalizam je borba za opstanak, bez projekcija u bilo kakvu hiljadugodišnju srećnu budućnost bez alternativa i u tome je njegova snaga, njegova moć i njegov opstanak. Ništa više. Kraj istorije ne postoji. Čak ni kao fikcija. Postoji samo borba za opstanak; na tržištu.
Predmet deskripcije liberalnog kapitalizma koji se servira kao propagandna poruka nigde nikad nije postojao. U čemu je onda problem ove teorije?
Problem je u tome što je ova ideologija «slobodnog» kapitalizma dovela ekonomsku teoriju u ćorsokak, odnosno dovela do četvrte krize ekonomske teorije.
Po četvrti put u svojoj istoriji ekonomska teorija nema šta da kaže ljudima o onome šta se događa u kapitalističkoj ekonomiji; društvu. Nema šta da nam kaže o «nadnicama» i «profitu». O čemu onda ona govori?
Reći ću vam: o hiljadugodišnjem carstvu nove ekonomije. O kraju istorije. To je nova metafizika, ali nije bezazlena.
Problem je ili je možda sreća, što ova teorija nema šta da kaže i odgovori ljudima na pitanja koja ih najviše interesuju. Prosto ko pasulj.
To je jasno britanskoj kraljici, ali ne i nekim ekonomistima. Oni ničim ne upravljaju, ništa ne opisuju, već prepisuju i propagiraju kvaziutopije.
S poštovanjem, RAVNOGORSKI POKRET DM, Beograd, Milorad Stanojlović, generalni sekretar.
Preporuke:
0
0
3 utorak, 15 septembar 2009 20:16
Rodoljub
Dno je dotaknuto pre neki dan, kada se "gazda" Ranko Dejanović (inače, suprug Predsednice Skupštine Srbije), "odrekao svojih akcija u korist radnika", kako je sam izjavio. Znači, otprilike... "izvinite, šalio sam se!" ili "puj-pike, ne važi?".

I zaista, prema mišljenju Vladi Srbije to je vrlo lep gest, pa su predstavnici Vlade (premijer!) obećali radnicima „Zastava elektra” da će kupac tog preduzeća (Dejanović) svoje vlasništvo pokloniti državi i da će biti obezbeđeni uslovi za nastavak rada!

Jel' na to mislio Miša Brkić? To je ta državna "uteha" i "sisa"?

----------------------------

Danas je Savet za borbu protiv korupcije (jeste, baš onaj koji Vlada ne ferma dva posto, kao i gđu Vericu Barać), objavio da je privatizacija "Zastave-Elektro" obavljena protivzakonito i da su radnici u pravu, te da:

„Zabrinjava činjenica da se navodnim poklanjanjem akcija preduzeća državi, pokušava izbeći odgovornost za kršenje zakona i ugovora kako kupca, tako i državnih institucija”, ukazao je Savet za borbu protiv korupcije.

Savet smatra da u slučaju „Zastava elektra” treba da se utvrdi odgovornost državnih institucija, ali i „nesavesnog kupca”, nakon čega bi bio pokrenut postupak za naknadu štete.

„Nužno je pokrenuti i postupke za naknadu štete zbog nenamenskog korišćenja kredita koji je odobrilo Ministarstvo ekonomije i podsticajnih sredstava Agencije SIEPA”, ocenilo je Savet.


Ipak, ne verujem da će "gazda" Dejanović imati ikakvih neprijatnosti zbog svoje poslovne nesposobnosti. Što bi Srbi rekli, "zatrčao se čovek"! Uostalom, druge slične "gazde" po Srbiji nisu tako iskreni i uviđavni ljudi.

Bitno je da se penzije isplaćuju uredno... od zajmova, od čega bi?
Preporuke:
0
0
4 utorak, 15 septembar 2009 21:33
(neo)liberal
Moram da Vas korigujem: Miša Brkić uopšte nije neoliberal. Jer, ovo što se u Srbiji dešava u poslednjih 20 godina nema veze ni sa liberalizmom ni sa njegovim zakonitim naslednikom (neoliberalizmom). Bojim se da smo pobrkali lončiće! (Neo)liberalizam jeste ekonomska doktrina deregulacije ali nije zahtev za suspenzijom svakog zakona. A ono sa čime smo se mi suočili u poslednjih 20 godina, bilo je odsustvo zakona, pljačka tuđeg vlasništva i ratno profiterstvo. Na kraju je takvo stanje legalizovano tako da danas živimo u svojevrsnom (neo)feudalizmu. Oni koji su stekli kapital pljačkajući nacionalne devizne rezerve, otimačinom tzv. društvene svojine, trgovinom naftom ili cigaretama s one strane zakona ili ratnim profiterstvom, takvi dakle ne mogu da se nazovu kapitalistima. U jednoj Americi ili Engleskoj, takvi bi odavno bili u zatvoru a ne bi odlučivali o izboru vlade i uopšte o našim životima. Nijednom (neo)liberalu ne bi palo na pamet da legalizuje imovinu stečenu u oružanim pljačkama banke ili imovinu koja je stečena dokazanim podmićivanjem političara ili nekim drugim kriminalnim aktivnostima... A zamislite da se neki (neo)liberal usudio da predloži da se na primer neverovatno bogatstvo koje je stekla porodica Gering tokom rata i to pljačkom jevrejskih i drugih žrtava, prosto legalizuje - da je to bio slučaj, danas bi najbogatije evropske porodice nosile imena najvećih nacističkih zločinaca. Naravno, nikome normalnom nije palo na pamet da legalizuje pljačku! Mi smo se u poslednjih 20 godina vratili u srednji vek, zaboravili šta to znači zakon, država, izbori, demorkatija ili slobodno tržište. (Čak su i komunisti imali više doslednosti kad je u pitanju neki minimum zakonitosti pa su čak dopuštali u izvesnoj meri i neke oblike privatne svojine!) Zaista je potpuni promašaj ovaj feudalizam u kome živimo dovoditi u vezu sa časnim imenom liberalizma pa makar i onog sa prefiksom "neo"!
Preporuke:
0
0
5 sreda, 16 septembar 2009 00:48
Aleksandar
Kaptalizam je nestabilan ekonomski sistem: oscilira, oscilira pa kad se priblizi ambisu pravo u njega uskoci.
Preporuke:
0
0
6 sreda, 16 septembar 2009 07:20
Srboljub Savic
Jos nekoliko godina pre zadnje revolucije, u privatnom drusvtu. na pomen da je kapitalizam
u Srbiji krenuo, skoci jedna (meni draga osoba)
dama - "ma gde je, gde su meni pare?" Petnaest
godina posle - ni penziju ne dobija kao treba,
a mislila je da ce mozda dobiti "kapital".
Nacin na koji je Srbija krenula i jos uvek "glavinja" u "kapitalizam", ni teoretski
nije bio moguc, a matematicki je to lako dokazati.
Kapitalizam bez kapitala?
Kako, kao da nismo ni znali sta je to kapital,
bez protesta smo gledali kako kapital nestaje
na nase oci, ali su nas novinari zasipali
"tranzicijom", "trzistem" "kapitalizmom" a
uskocili su i plagijatori - propovdnici "liberal-nog" (kao - kako to gordo zvuci, bolje od "slo-bodnog")kapitalizma. Srbija je opet prihvatila
opste - teorijske i jezicke pojmove kao stvarne.
Nasi dragi propagandisti, nevidjenim zarom
govore o "najsvetijem andjelu i dobru"-slobodnog
kapitalistickog trzista, nasuprot "najstrasnijem
djavolu" necega sto nije prvo. Nije bitno sto
ni vodece drzave ni njihovi upravljaci, ne
primenjuju "teoriju" (dobro znajuci kakva je
stvarnost) liberalnog kapitalizma u svojoj kuci.
Imamo opet najvece "liberale", kao sto smo hteli
da budemo najzesci "komunisti" ili "socijalisti".
Narod u Srbiji izgleda najvise prima lazi, pogo-
tovo kad dobiju stranu - jedino pravu i "otmenu"
etiketu. Jugoslavija je bila mnogo vise kapitalis-ticka, nego komunisticka, nezavisno od etikete
(koju drugi, koji su verovali da su "praviji"
nisu prznavali) i jos zesceg - broja clanova
SKJ (podaci za Srbiju, govore o 25 % zaposlenih).
Onima koji veruju drukcije, preporucujem da sebi
odgovore na pitanja:
- Sta je kapital?
- Sta je to trziste?
- Sta je kapital Srbije i gde je (u cijim rukama)?
- Sta su drzavna, javna, a sta privatna preduzeca?
- Sta je to ekonomija a sta ekonomska teorija?
Svakako, ima jos mnogo toga sto se mora znati, ako
uopste hocemo da govorimo o teorijama i opstim
pojmovima.
S postovanjem,
S. Savic
Preporuke:
0
0
7 sreda, 16 septembar 2009 07:49
ludi skretničar
#Rodoljub"

Suprug Predsednika Narodne skupštine je rešio da radnicima "pokloni" akcije (ili da vrati ono što je ostalo od poklona), a sve to je javnosti trijumfalno objavio - Ministar policije!

Oni stvarno misle da smo mala deca...
Preporuke:
0
0
8 sreda, 16 septembar 2009 07:53
Troglavski
Branko Dragas, sa cijim stavovima se uglavnom slazem kaze da cemo morati da radimo 12 sati da bi prezivjeli, a na drugoj strani jedan katolicki fratar-filozof koji je zivio u vremenu Galileja kaze da je tehnologija napredovala toliko da bi ponedeljak trebalo proglasiti neradnim danom.
Kakav je to kapitalizam kad Hugo Chavez nudi bolje resenje.
Preporuke:
0
0
9 sreda, 16 septembar 2009 09:34
CC
Misa Brkic je poslednji koji bi nekome trebalo da pridikuje o ekonomskoj efikasnosti i "trzisnoj" privredi! Nazalost, takvi ljudi se ne skidaju sa medija u poslednjih desetak godina i jasno je da oni predstavljaju propagandnu pesnicu jedne neodrzive politike.
Preporuke:
0
0
10 sreda, 16 septembar 2009 10:39
brm
@neoliberal
tako je, dosta komunističke propagande tipa "eto vam vaša demokratija" u Srbiji u kojoj nisu ispunjeni bazični preduslovi za uspostavljenje demokratskog sistema (formirana nacija, nezavisno sudstvo, podela vlasti, adekvatnio zakoni, slobodno informisanje..) i "eto vam vaš kapitalizam" u partiokratskom sistemu koji veze s vezom nema sa slobodnom trgovinom... Tranzicija znači prelazak - u šta? Ideja je bila da se prelazi u kapitalizam, nacionalnu državu i demokratiju iz sistema (komunističkog) dijametralno suprotnih načela!!! Ko nas vodi kroz tranziciju - sve bivši komunisti i to visoki funkcioneri koji ne kriju da su samo evoluirali (vidi izjave povodom godišnjice 68.)
Preporuke:
0
0
11 sreda, 16 septembar 2009 10:41
brm
zamislite da su denacifikaciju Nemačke od 45. vodili istaknuti članovii Hitler jugenda - al bi onda bilo kapitalizma i demokratije u Nemačkoj
Preporuke:
0
0
12 sreda, 16 septembar 2009 11:48
Darth Vader
Ovo je jedan bezvrjedan tekst potpuno lisen razumne diskusije problema. Optuzivanju kurira zbog poruke nije mjesto u novinskim clancima vec u kafanama. Istina je istina; nije bitno da li je ona hladna ili topla dok god je istina. Autor se nije osvrnuo na ekonomske argumente protiv drzavnog vlasnistva firmi jer vjerovatno ne zna mnogo o tim argumentima. Umjesto toga on jednostavno etiketira ekonomske argumente kao "ekstremne" i nastavlja svoju populisticku pricu o jadnim radnicima, neulazeci u razloge zasto su oni, zajedno sa "proleterijatom" u ostalim komunistickim zemljama, postali jadni, za razliku od radnika u kapitalistickim sistemima, "ekstremne deregulacije". Kako to, zapitajte se, da radnici u neoliberalnim sistemima imaju prosjecnu platu od 30-30 hiljada dolara a radnik u Srbiji, ili Ukrajini...Rusiji...Bjelorusiji itd. ima mozda 5-6 hiljada dolara? Kako to da ekstremno deregulisane, neoliberalne drzave imaju toliko vise bogatstva od drzava u kojima drzava posjeduje privatna preduzeca? Kako to da se patnja u drzavama u kojima drzava ima vlasnistvo nad preduzecima defiluje dugim listama zena koje se mogu kupiti kao da su stoka na internetu (Ruske Mlade)...ili mnogobrojnim plavim zenama koje se prodaju po Bliskom Istoku...a istih parada nema u tim neoliberalnim paklovima kojim plasite obican svijet? Gdje su stotine hiljada americkih mladih djevojaka na ulicama Dubajia ili Ankare? Gdje su bili americki imigranti, zeljni plodova drzavnog vlasnistva u Istocnoj Evropi? Ili engleski...njemacki...gdje su Juzni Korejanci zeljni drzavnih preduzeca u Sjevernoj Koreji? Nema ih, gospodine...Put imigracije pokazuje da li je neoliberalizam bauk ili etatizam. Uzmite, zaboga miloga gospodine Vucinicu, kakav udzbenik ekonomije prije nego sto podjete napadati one koji vam iznose cinjenice zato sto vam se te cinjenice ne svidjaju...Vama izgleda kolaps komunizma i njegovi plodovi nisu bili dovoljno jasna lekcija...
Preporuke:
0
0
13 sreda, 16 septembar 2009 13:21
ergila
Srbija sputava slobodu preduzetnistva svojim drzavnim aparatom koji je naslijedje iz starog sistema. Nista drugo.
Preporuke:
0
0
14 sreda, 16 septembar 2009 13:49
MP
@Darth Vader
Slažući se sa najvećim delom činjenica koje iznosite mislim da jednu previđate.Kako je do takvog staanja došlo?Bar sto pedeset godina tehnološko vojne dominacije zemalja koje ste pobrojali.Stvari se rapidno menjaju i procesom pozitivne globalizacije doći će do uprosečavanja proizvodnih cena a takođe i profitnih stopa.Siguran sam da uviđate kuda to vodi.
Preporuke:
0
0
15 sreda, 16 septembar 2009 16:44
VUK
Svaka Vam cast gospodine Vucinicu,Vi ste jedan od retkih koji ima petlju da kaze istinu pravo u lice.
Ako mi dozvolite dodao bih jos samo jedan komentar.
U politici postoji veliki broj onih koji su svatili
da nisu bitne osobene vrednosti,vec je vazno paro-
lama podrzavati odredjenu politiku i vestom manipulacijom sebe prikazati kao jedine nosioce
preporoda SRBIJE,po modelu razvijenih kapitalistickih zemalja.A ti isti bi u pomenutim zemljama propali za tri dana,a kamoli da naprave nekakav kapital.Zato su oni i tako zestoki,ujedaju,
pa i neduzne radnike,jer im kvare zamisljenu sliku preporoda i blagostanja SRBIJE,a cak se iz aviona vidi da je realnost sasvim drugacija,da narod sve gore zivi i drzava propada naocigled svih nas.

Takodje bih Vas zamolio da obavestite gospodina Brkica da se 75 procenata vlasnistva Gorenja nalazi u rukama malih akcionara,a Gorenje spada u 10 svetskih firmi koje proizvode belu tehniku.

Svaka firma,privatna ili drzavna moze odlicno poslovati ukoliko vlasnik odabere pravi menadzment
Takvih primera imate u svetu mnogo.
Preporuke:
0
0
16 sreda, 16 septembar 2009 17:27
(neo)liberal
Ja sam antikomunista ali moram da kažem da je u SFRJ bilo više slobodnog tržišta i više demokratije nego što je to slučaj danas. Čak je i tamo postojalo nekakvo tržište, bilo je konkurencije i mogao si pod nekim uslovima i da pokreneš privatan biznis. Danas je to apsolutno nemoguće. Danas se zna ko su večiti vlasnici ovih feuda i njihovi naslednici i tu nema konkurencije, nema šansi da se napreduje, da se nešto promeni, sve je unapred određeno za sva vremena. Ovo nije neoliberalizam, ovo je neofeudalizam!
Preporuke:
0
0
17 sreda, 16 septembar 2009 18:38
au mile
Godpodin Marinko Vučinić je jedan od retkih javnih ličnosti koji piše otvoreno i tačno o svim efektima tranzicije u Srbiji koja traje već skoro 10 godina. A ti efekti su katastrofalni. U toku čitave decenije, Srbija nije praktično uradila ništa na stvaranju ekonomije kao osnove za opstanak i razvoj društva. . Neki komentator je cinično konstatovao kako reke radnika idu iz zemalja Istočne evrope na zapad. Zaboravio je da kaže da se broj najmlađih fakultetski obrazovanih koji je odlučio da napusti Srbiju čak i povećao u odnosu na period pre tranzicije. U čemu je problem? Pa u tome, da stanovnici Srbije uviđaju svu pogubnost i besperspektivnost sadašnje ekonomske politike, koja se svodi na besomučnu rasprodaju svega, besomučna zadušenja, besmisleno frfljanje o "zakonima tržišta", "stvaranju ekonomskog ambijenta", "direktnim stranim investicijama" koje samo što nisu i tome slično. Živim u gradu u kome je surova ekonomska stvarnost i tranzicija dovela do potpunog uništenja firmi koje su od kraja šezdesetih i početka sedamdesetih pa do pre nekoliko godina, obezbeđivale egzistenciju grada. Sada, kada su Petrohemija i Azotara pred gašenjem i kada su buvljak i rafinerija jedina mesta gde se može zaposliti, postaju smešna sva razglabanja o "slobodnom tržištu rada", "prvatnoj inicijativi" i tome sl. Ruku na srce, ne može se reći da privatne inicijative nema, pa zato imate taksista, pekara, bakalina, trgovaca, frizera i tome sl. koliko hoćete. Ali, da li je to slika grada budućnosti? Takav grad - veliko selo smo već imali na početku veka. Spomenuto je da su Amerika i zapadne zemlje najrazvijenije na svetu zbog svog sistema u čijem je središtu liberalizam i tržišna ekonomija. Amerika je najbogatija pre svega zbog pobede izvojevane u II svetskom ratu i sticanja statusa vojne sile broj jedan, kao i zbog svoje politike protekcionizma i agresivnog imperijalizma.I danas Amerikanci koriste kvote i protekcionizam, kao i direktnu vojnu intervenciju. To je ipak najbitnije.
Preporuke:
0
0
18 četvrtak, 17 septembar 2009 01:21
Darth Vader

MP
@Darth Vader
Slažući se sa najvećim delom činjenica koje iznosite mislim da jednu previđate.Kako je do takvog staanja došlo?Bar sto pedeset godina tehnološko vojne dominacije zemalja koje ste pobrojali.Stvari se rapidno menjaju i procesom pozitivne globalizacije doći će do uprosečavanja proizvodnih cena a takođe i profitnih stopa.Siguran sam da uviđate kuda to vodi.


Ne slazem se...Kao prvo, vojno tehnoloska dominacija je bila jedan od indikatora ekonomskog razvoja. Ekonomski razvoj je dosao prvi pa su onda te zemlje postale vojno dominantne u odnosu na ostatak svijeta. Kao drugo, sve i da je vojna nadmoc dosla prije ekonomskog rasta vojna moc nije dovela do prosperiteta. Vojna moc je koriscena za zastitu od ostalih mocnih i razvijenih evropskih drzava, dok su osvojanja po Africi, Americi i Aziji vecim dijelom bila neprofitabilna. Indija je jedna od rijetkih kolonija koja je (Britancima) davala pozitivan povrat. vecina ostalih kolonija su zahtjevale vise trosenja na vojsku nego sto su davale u prirodnim bogatstvima. Industrijalizacija Velike Britanije, Njemacke i Francuske su se zasnivale na tehnoloskim dostignucima poput parnog pogona, novih metoda proizvodnje celika, razvola masinstva i velikim domacim zalihama uglja. Slican je slucaj i sa Amerikom. I na kraju, niko nije imao nadmoc na Sovjetskim Savezom. U vojnom smislu je bio sasvim ravan NATO paktu i opet je dozivjeo potpuno kolaps. Veliko trosenje na vojsku nije bilo glavni razlog kolapsa...Izrael je trosio i veci dio BDP-a na vojsku i izraelska ekonomija je veoma zdravo i odrzivo rasla zahvaljujuci slobodnom trzistu na kom je bila zasnovana.
Preporuke:
0
0
19 četvrtak, 17 septembar 2009 11:28
Jasna Simonović
SRBOLJUB SAVIĆ,
- "Sta je kapital?"
Kapital su npr. registracije lekova i generalna zastupništva koja su legalno funkicionisala počev od SFRJ, preko SRJ, SCG do SER
- "Sta je to trziste?"
Tršište je sve što nije crno tržište koje je sada dominantno npr. u farmaceutskoj industriji
- "Sta je kapital Srbije i gde je (u cijim rukama)?"
Ne znam u čijim je još rukama ali u mojim i Božjim jeste...
- "Sta su drzavna, javna, a sta privatna preduzeca"?
Državna preduzeća su ona koja pripadaju legalnoj državi, a privatna ona koja nisu nastala privatizacijom lopovluka (npr. moja firma)...O javnim preduzećima pojma nemam, ali ona su na sigurnom kada ova prethodna dva funkcioništu i kada znaju da je zaštita interesa državnih i privatnih i njihov interes..
- "Sta je to ekonomija a sta ekonomska teorija?"
Ekonomija je legalan način zarade za život...A šta je ekonomska teorija to nemam pojma, valjda vežba za mozak...
Preporuke:
0
0
20 četvrtak, 17 septembar 2009 23:48
Milorad Stanojlović
@Jasna Simonović:
- "Sta je kapital Srbije i gde je (u cijim rukama)?" «Ne znam u čijim je još rukama ali u mojim i Božjim jeste...»
Šešir dole!
Jasna, proglasićemo Vas na kraju godine za najboljeg komentatora, ali pre svega - najduhovitijeg.
Poštovanje.
Preporuke:
0
0
21 petak, 18 septembar 2009 08:38
Jasna Simonović
MILORAD STANOJLOVIĆ, hvala, nagrada mi je već sam vaš komentar pun duha...Naročito zato što ne volim da čekam "kraj godine", pa tako zarad nekog "svog šarmerskog trenutka" (koji ste vi duhovito predložili), propustim ono što je promptno: Srbiju koja na mome farmaceutskom delu stoji kao mala maketa ekonimije ove zemlje, koliko god Srbija mala, velika ili oba bila...

Za tako nešto ne da bih ja sama stavila šešir na glavu (koji nikada ne nosim!)i skinula ga pred svakom personom ove planete, već bih pozvala i na ono što se dešava u SAD: "reformu" zdravstvenog sistema" i u EU: "pomoć "pravim" privatnim preduzećima" (videti intervju sa Ivicom Dačićem"...

Pa tako, dragi prijatelju, moj komentar je bio sasvim ozbiljne prirode...
A duhovitost, ona nam je svima potrebna kao hleb nasušni...Jer! Za vreme predivnog Molebana Bogorodici u okviru Porodične šetnje u subotu 12. septembra, nedostajao je osmeh na licima ljudi...
A osmeh se vraća spoznajom da "bela kuga" ne postoji da je "agape" pun hrane, a na "dveri" nam ulaze prijatelji svih religija, nacija, rase, itd. Jer! "SVI SMO MI PORODICA"...
Preporuke:
0
0
22 petak, 18 septembar 2009 12:15
Milorad Stanojlović
@Jasna Simonović:
«Pa tako, dragi prijatelju, moj komentar je bio sasvim ozbiljne prirode...”
Žao mi je ako mislite da sam drugačije shvatio, bez obzira na moju primedbu o duhovitosti. To je bilo nakon zapete, ako se sećam.
Naprotiv, smrtno sam ozbiljan kada je u pitanju srpski kapital i njegova zlehuda sudbina. To sam na različitim mestima uvek potencirao.
To je jedna od onih čvrstih tačaka zbog kojih se ekonomija vrti u krug, tj. u mestu. Reformom ustava početkom 70-tih, na primer, u inostranstvu je osnovano 18.000 privatnih firmi na koje je prebačen tzv. anonimni kapital. Samo to tezaurisanje dovoljno je da se dokaže kako su srpski republikanci jedni od najbogatijhih ljudi u Evropi.
Kako taj kapital vratiti, garantovati mu opstanak ovde i započeti ekonomski život. Eto, to je, isuviše kratko, inspiracija za moj komentar, pošto ste Vi jedna od retkih osoba koje to opserviraju. Jer, sada nije 1945. godina Branka Ćopića, što bi rekao Voja Žanetić.
No nadam se da ću drugi put moći da elaboriram argumente.
Dotle, slažem se, treba pripremati scenu za povratak Vašeg «osmeha».
Treba gajiti nadu, jer neki su krenuli u Evropu još 1941. godine, ali još nisu stigli. Zato, sve nade nisu još potonule.
S poštovanjem, Milorad.
Preporuke:
0
0
23 petak, 18 septembar 2009 18:58
Jasna Simonović
MILORADE STANOJLOVIĆ,
Hvala na objašnjenju...Da, neopravdano sam mislila da imate rezervu prema ozbiljnosti mog komentara, valjda zato što sam navikla na ljude kojima ekonomija ne doseže dalje od teorije...ili eventualno kritike tajkuna ili finasijskih balona od kojih su živeli...Eto, Vi ste moj izuzetak!
Prvi put čujem za 18.000 firmi koje pominjete. Pa to je divno...Gde je “anonimni kapital”? ...Nažalost, kroz svaku sistemsku generaciju uteknu ti “srpski” kapitalisti, što pod okriljem svoje nesavesti, što pod budnim okom finansijskih kazamata, a poneki “dementno” zaborave odakle su, naročito kada im ta multipla državljanstva koja nesebično darujemo ne upute odrednicu kako se po "matičnim" državama dele poreske obaveze na dobit!
Ali, da sad ne odletim u 1945., pa u odvijanje “skrivenog blaga” naših predaka, vratiću se ipak svom tovaru posebno na radost onih koji možda još ni ne znaju šta su te lepe “magareće godine”...
Nije dovoljno ”biti jedan od retkih koji opserviraju”, nije dovoljno “gajiti nadu”...ali je dovoljno npr. kretati se “utabanim” stazama ... Utabala sam dobro farmaceutsku cestu (ref. Savez za borbu protiv korupcije, FDA, MOH Srbije, Nemačke, ICH, White House, itd)...
Samo da tih bogatih 4 “jahača savesti čovečanstva” dobije već jednom savremena komunikacijska sredstva, pa da najsavesniji među nama (njima) obasja taj top biznis prdmet, čime drugim do -
neanonimnim kapitalom...I svakako osmehom...Ne samo mojim...
Mnogi su, Milorade, krenuli u Evropu...Iz Evrope u Evropu preko npr. USA..Real fun...
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner